miercuri, 16 februarie 2011

Schimb de roluri

            Vorbeam cu Mădă azi şi mi-a dat o idee foarte bună; bine, s-ar fi putut gândi mai demult la ea, ca să nu o mai testez eu atât de dureros! Schimbul de roluri, o idee pe cât de simplă, pe atât de puţin practicată. Ea s-a referit strict la structura unei relaţii, eu o să extind asupra altor roluri pe care ne-am obişnuit să le îndeplinim zi de zi: mamă devotată, soţie iubitoare, colegă de treabă, subaltern înţelegător şi veşnic dornic de ore suplimentare, fiică ascultătoare, soră de nădejde, vecină de treabă… O parte din rolurile acestea se pot regăsi şi în viaţa unui bărbat, teoria se aplică şi lor. Ajungem, fără să ne dăm seama, să urmăm zilnic acelaşi traseu, aceleaşi replica : “te iubesc!”, “mă mai iubeşti?”, “mai sunt şi eu frumoasă?”, “da, mai eşti…” (replică rostită mecanic, cu ochii în monitor).
            Ideal ar fi să ne dăm seama de faptul că acest tipar enervant ne poate toci până la epuizare sentimentele, gândurile; devenim, practic, nişte roboţi anoşti, lipsiţi de orice urmă de spontaneitate, lipsiţi de viaţă.
 Deci, vă propun un experiment: să mai lăsam şi pe alţii să-şi asume rolul de wonder woman (sau man, nu zic că nu se poate întâmpla şi domnilor) şi să fim cine suntem, fiinţe uimitoare, pline de resurse  ( puteţi folosi acest experiment şi în dormitor, sunt sigură că acolo se cere un repertoriu bogat J).

P.S. Orice asemănare cu personaje din viaţa reală este pur întâmplătoare. J

4 comentarii:

  1. Secretul e sa fi sigur de tine.Daca esti o persoana demna de a fi iubita si frumoasa fizic si psihic ,cei care iti stau alaturi o stiu si o apreciaza ,chiar daca nu reusesc sa o spuna.Nu trebui sa te lasi conditionat de ce spun cei din jur,conteaza parerea ta despre tine.Repetati din cand in cand ca esti frumoasa si iubita si intaresteti increderea in tine.Functioneaza!

    RăspundețiȘtergere
  2. repeta-ti si intareste-ti...scuze

    RăspundețiȘtergere
  3. E adevarat, dar, uneori, te mai plictisesti si tu de tine. Rutina este de evitat, chiar si numai pentru stricta ta placere, indiferent de ce gandesc altii.

    RăspundețiȘtergere
  4. poti fii f sigur de tine, cei de alaturi stiu si apreciaza ca tu esti super femeie, problema nu e ca ei nu o spun ci ca TU, TU, te saturi atat de tare sa fii cea da mereu, sau gateste mereu, sau plateste facturile mereu, sau sta deasupra mereu... in fine, experimentati si schimbati periodic rolurile! odata l-am intrebat pe sotul meu teribil de calma de ce nu plateste si el facturile si stiti ce a raspuns??? pai dc te duci tu mereu!asta a raspuns si era sincer, avea chiar dreptate, dc sa se duca el daca eu faceam asta mereu?

    RăspundețiȘtergere