marți, 25 ianuarie 2011

Reneg televizorul!

E adevărat, de ceva timp am uitat aproape complet de televizor, cu excepţia câtorva seriale (nu telenovele). M-am săturat de ştirile negativiste, ba uneori chiar de-a dreptul idioate, pe care le văd pe toate posturile. Culmea stupidităţii, victima unui accident, de exemplu, are pe un post 15 ani, pe altul 17, iar pe al treilea, nici măcar nu-şi făcuse buletin. Ce să mai înţelegem? Ş să nu uităm de celebrele ştiri de la ora 5, care, dacă le urmăreşti, te vor uimi prin tembelism. De ce crede cineva că dorim să auzim în fiecare zi, la ora la care englezul îşi bea liniştit ceaiul, despre violuri, crime, bătăi, certuri între babe, explozii de butelii. Evenimente regretabile, normal, dar exasperante prin faptul că sunt relatate zilnic în aproape aceeaşi manieră: “bietul om şi-a luat zilele”, “a fugit unde-a văzut cu ochii”, “n-a putut nimeni să împiedice groaznica tragedie?” (întreabă angelic Monica Dascălu, cu ochii înotând în lacrimi). Zi de zi văd la ştiri făcându-se praf jurnalismul; “vedeam”, pentru că nu mă mai uit de ceva vreme la ştiri. Sunt complet pe dinafară, deci nu vă aşteptaţi să comentez noua lege a educaţiei sau grevele de nu ştiu unde. Am auzit, din întâmplare, săptămâna trecută despre cazul tânărului accidentat şi târât 80 de kilometric de un tir. Nu era mai bine să nu fi ştiut de o asemenea grozăvie?
            Ca să nu mai vorbim de emisiunile de aşa-zis divertisment. Am ajuns la concluzia că suntem un popor de idioţi, dacă în România încă mai vedem emisiuni ca: “Iubiri interzise”, “Să te prezint părinţilor”, “Noră pentru mama” şi altele asemenea (nici nu-mi mai vin în minte alte titluri de emisiuni, dar mai sunt, din păcate, multe). Ca şi faptul că pe toate posturile se promovează numai non-valori, numai scandaluri mondene, numai prostii, când sunt atâţia oameni valoroşi, despre care nu ştim nimic. Cine e Liviu Vârciu şi Adelina cum-o-mai-fi-chemând-o? Ce au făcut ei pe lumea asta? Cine e Simona Senzual (o redusă mintal, mă scuzaaţi, dar…), Bianca lu’ Bote, Oana Lis, Jean de la Craiova şi alte “îngrămădiri” din astea de prostie crasă? Scandalul Dolăneştilor, infidelităţile lui Iri, reuniunea dintre Laurette (nici eu nu am habar cine e fătuca asta) şi tatăl ei…cui îi pasă? La atât se reduce interesul nostru, al românilor? Fiţe, bârfe şi bamboo…
            În fine, termin aici cu descărcatul nervilor; mă duc să şterg praful de pe televizor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu